tytul

dane

tryb-dnia

NISKA AKTYWNOŚĆ – osoba wykonująca pracę biurową, uczęszczająca do szkoły/na uczelnię, przemieszczająca się w większość miejsc za pomocą samochodu, autobusu
ŚREDNIA AKTYWNOŚĆ – osoba wykonująca pracę biurową, uczęszczająca do szkoły/na uczelnię, przemieszczająca się w większość miejsc rowerem lub pieszo np. do pracy, po zakupy oraz osoba lubiąca aktywną rekreację, spacery ze swoim pupilem itp.
WYSOKA AKTYWNOŚĆ – osoba wykonująca pracę fizyczną

typ-sylwetki

EKTOMORFIK – osoba charakteryzująca się bardzo szczupłą budową ciała (chudą szyją, wątłą klatką piersiową), mało rozłożystym i lekko zbudowanym szkieletem, brakiem otłuszczenia oraz szybkim metabolizmem.
MEZOMORFIK– osoba o cechach sylwetki i metabolizmu pośrednich między ektomorfikiem, a endomorfikiem, o proporcjonalnej budowie, średnim tempie przemiany materii i tendencji do łatwego zwiększania masy mięśniowej.
ENDOMORFIK – osoba charakteryzująca się ciężką budową ciała, rozłożystym i grubym szkieletem, wolnym metabolizmem, a więc dużą masą zarówno mięśniową, jak i tłuszczową, z tendencją do tycia.

TRENING AREOBOWY – osoba wykonująca pracę biurową, przemieszczająca się w większość miejsc za pomocą samochodu
TRENING SIŁOWY – osoba wykonująca pracę biurową, przemieszczająca się w większość miejsc rowerem lub pieszo np. do pracy, po zakupy itp.
TRENING INTERWAŁOWY– osoba wykonująca pracę fizyczną

Podstawowa przemiana materii BMR: 1645 kcal
Kalorie spalone ze względu na aktywność fizyczną TEA: 42 kcal
Efekt termiczny pożywienia TEF:  199 kcal
Codzienne czynności NEAT: 300 kcal
Całkowite zapotrzebowanie kaloryczne TDEE: 2186 kcal
Zapotrzebowanie kaloryczne do osiągnięcia celu: 1967 kcal

Dla zrównoważonej diety powinnaś/ieneś zjeść:
Białko 295 kcal  = 74g
Węglowodany 1082 kcal = 271g
Tłuszcze 590 kcal = 66g

Sprawdź przepisy dobrane specjalnie dla Twojego dziennego zapotrzebowania!